آشنایی با ساز و کار ایموشن کد - قسمت ۲

 

پزشکان آینده دارو تجویز نخواهند نمود. بلکه به شرایط بیمار از لحاظ جنبه های انسانی، رژیم غذایی و همین طور علت و نحوه ی جلوگیری از بیماری توجه خواهند نمود.  توماس آ. ادیسون

همانطور که در مقالات قبل اشاره کردیم ،هر اختلالی در سیستم گردش مریدین ها باعث بروز مشکلات روحی و جسمی میشود که ایموشن کد روشی ساده و قدرتمند برای پیدا کردن گره های انرژی و رهایی همیشگی از آنها ست .

ایموشن کد چیست ؟

احساسات بدام افتاده چیست ؟

آشنایی با ساز و کار ایموشن کد - قسمت 1

 

چگونه از احساسات گیر افتاده در ایموشن کد رها شویم ؟

همانطور که میدانید ذهن ما ۱۰% خودآگاه و ۹۰% ناخودآگاه است . در نتیجه ۹۰% رفتارها، واکنش ها و تصمیم های ما نیز ناخودآگاه هستند . ضمیر ناخودآگاه خاطرات و باورها و ارزش های ما را در خودش ذخیره میکند و خانه انگیزه، عادات، رفتار، درک و بصیرت ماست.

برای دسترسی به ضمیرناخودآگاه و برنامه ریزی و استفاده از آن ، روش های زیادی وجود دارد . در اینجا وصل شدن به ضمیرناخودآگاه با یکی از این روشها به اسم تست عضله را آموزش میدهیم و با این روش جلو میرویم .

در یک اتاق ساکت بدون حضور هیچگونه مزاحمتی، بایستید طوری که دستها بطور طبیعی طرفین بدن قرار گیرد و پاها را به اندازه ی عرض شانه باز کنید . باید وضعیت کاملا راحت و متعادلی داشته باشید .

ذهنتان را آرام کنید ، میتوانید چشمانتان را ببندید . متوجه خواهید شد که حفظ سکون غیر ممکن است ، در حالی که عضلاتت میخواهند وضعیت ایستاده را نگه دارند، بدن مدام تغییر جهت میدهد که این حرکات کوچک تحت کنترل ذهن خودآگاه نیستند. هروقت جمله ی مثبت، واقعی و سازگاری را به زبان بیاورید یا در ذهنت تکرار کنید، بدن ظرف کمتر از ده ثانیه، به شکل قابل توجهی به جلو متمایل میشود. وقتی هم که حرف منفی ناسازگار یا دروغی بگویید بدنتان در همان مدت به عقب میرود.

اجازه دهید با یک مثال آزمایش کنیم :

هروقت آماده بودید به خودتان بگویید “عشق بی قید و شرط”. این عبارت را در ذهنتان داشته باشید و سعی کنید احساساتی را که با آن همراه هستند حس کنید . چند لحظه بعد متوجه خواهید شد که بدنتان کمی به سمت جلو متمایل می‌شود. بدن هم مثل گیاهی که به طرف نور میرود، در جهت انرژی مثبت آن فکر میرود. بعضی مواقع ممکن است حرکت ناشی از این فکر ناگهانی باشد و باعث تعجب شما شود!

حالا ذهنتان را پاک کنید و بگویید “نفرت”.

سعی کنید احساساتی را که به این فکر مربوط می‌شود حس کنید. متوجه خواهید شد که بدن از فکر “نفرت” فرار میکند و به عقب متمایل میشود، دقت کنید در این آزمایش نباید بدن را وادار به خم شدن به جلو یا عقب کنید. فقط اجازه دهید که خودش خم شود.

در اینجا برای اولین بار به ذهن ناخودآگاه فرصت میدهید که مستقیماً با شما صحبت کند.

هر چه بیشتر تمرین کنید، آسانتر خواهد شد. حالا جمله ای را بگوییدکه میدانید درست است مثلا “اسم من __ است” ذهن ناخوداگاه شما میداند که این جمله سازگار یا ناسازگار است؛ بنابراین وقتی اسم واقعی خودتان را میگویید بسمت جلو متمایل میشود . در واقع ناخودآگاه صحت جمله را تایید میکند و وقتی اسم دیگری را میگویید به عقب متمایل میشود و جمله را تکذیب میکند.

مراحل ایموشن کد چیست؟

۱- بررسی عملکرد تست عضله

آزمایش تست عضله ایموشن کد را انجام دهید و ببینید که آیا روی شما درست عمل می کند یا نه؟ اگه جوابهای متناقضی دریافت می کنید،  مقداری آب بنوشد و اگه مشکل همچنان پابرجا بود احتمالا به این دلیل است که بدن در حال حاضر آمادگی لازم را ندارد و بهتر است صبر کنید. جابجایی مهره ها نیز می تواند در بروز این مشکل تاثیرگذار باشد.

توجه : موقع تست عضله باید حواس آزمایش شونده به سوال مطرح شده باشد، اگه افکار دیگری در ذهن باشد ضمیر ناخودآگاه متوجه آنها میشود و بدن طبق آنها واکنش میدهد، در این صورت نمیتوانید انتظار جواب درست را از تست عضله ایموشن کد داشته باشید .

۲- پیدا کردن احساس گیر افتاده با تست عضله

با تست عضله ایموشن کد بپرسید که آیا در رابطه با این مشکل/بیماری احساس گیر افتاده ای وجود دارد که حالا بتوانم رهایش کنم؟

در صورت مثبت بودن جواب به مرحله بعدی بروید . ولی اگر جواب منفی بود چند احتمال وجود دارد ، یا واقعا احساس گیرفتاده ای ندارید که تقریبا غیرممکن است ، هر انسانی در طول زندگی خود حداقل ۳۰۰ احساس گیرافتاده دارد، یا اینکه بدن ترجیح میدهد این آزمایش زمان دیگری انجام شود. البته “دیوار قلبی” هم می تواند در روند تشخیص احساسات گیرافتاده اختلال ایجاد کند که در این صورت باید اول دیوار قلبی را رها کرد ( در ادامه مقاله توضیح میدهیم )

3- حالا نوبت این است که بفهمیم کدام احساس گیر افتاده در رابطه با مشکل فعلی مشکل ساز شده است

برای اینکار تنها کافی است به جدول احساسات نگاه کنید و با تست عضله ایموشن کد بپرسید : " آیا این احساس گیر افتاده در ستون الف است ؟" اگر جواب نه است، همین سوال رو در مورد "ستون ب" بپرسید . بعد از تشخیص ستون مورد نظر سراغ ردیف های شش گانه میرویم و همین سوال را در مورد تک تک ردیف ها می پرسیم تا بتوانیم ردیف مورد نظر رو پیدا کنیم .

وقتی ستون و ردیف مورد نظر پیدا شد با پنج احساس روبرو میشویم. حالا آزمایش تست عضله را در مورد تک تک این پنج احساس انجام دهید تا احساس گیر افتاده مورد نظر پیدا شود. مثلا احساس "نومیدی از ستون ب و ردیف ۲" .

لازم به ذکر است نیازی نیست قبلا جدول را دیده باشید و یا از محتویات آن مطلع باشید . ضمیرناخودآگاه به طریقی از محتویات جدول احساسات آگاه هست ، حتی اگر هرگز آن را ندیده باشید !

4- حالا می توانید رهاسازی احساس گیرافتاده مورد نظر را انجام دهید

با تست عضله بپرسد : آیا نیاز هست در مورد این احساس اطلاعات بیشتری بدانم؟ اگر جواب بله بود با تست عضله بررسی کنید که این مشکل اولین بار در چه زمانی بروز کرده و چه افراد و شرایطی در آن دخیل بودند.

اگر این آزمایش را روی شخص دیگری انجام میدهید همین که خودش در مورد آن واقعه بداند کفایت میکند و نیازی نیست به شما هم بگوید. گاهی زمان شروع مشکل به زمان تولد و حتی قبل از تولد و دوران بارداری مادر بر میگردد و گاهی حتی این مشکلات ریشه ژنتیکی دارد که از اجداد به ارث رسیده اند. ( در ادامه درباره رهاسازی احساسات موروثی توضیح خواهیم داد.)

برای جزییات بیشتر می توان با تست عضله محل احساس گیر افتاده را هم در بدن تشخیص داد .مثلا بپرسید : " آیا این احساس گیر افتاده در نیمه بالایی بدنم گیر افتاده؟" یا "در نیمه پایینی بدنم است ؟" یا " آیا در نیمه سمت چپ بدنم گیر کرده؟" یا " در نیمه سمت راست بدنم گیر کرده؟" . این روش را آنقدر ادامه دهید تا دقیقا بفهمید احساس مورد نظر در کدام عضو بدن گیر کرده است.

اگر بخواهید باز هم می توانید اطلاعات و عمق بیشتری را در مورد مشکلتان جستجو کنید. البته در اکثر موارد نیازی به پیدا کردن جزییات بیشتر نیست واصولا ناخودآگاه بعد از کشف احساس گیرافتاده اجازه رهاسازی احساس منفی گیرافتاده رو میدهد.

قسمت بعدی :

آشنایی با ساز و کار ایموشن کد - قسمت 3